משנת 2017 עמק המעיינות בשיתוף וליווי רשת דרכא והפדרציה בקליבלנד מקדמות את יישום תהליך STEMaianot, תהליך זה הוא הקומה הנוספת של תהליך ‘עמק חינוך’ אשר מלווה את פיתוח התפיסה החינוכית בעמק המעיינות ב-10 שנים האחרונות.
שנת הפעילות הראשונה הוקדשה ללימוד הנושא, למיפוי הקיים, החסר והרצוי ולתכנון תהליכי העבודה והמשאבים הנדרשים.
השנה השנייה הוקדשה להמשך בניית תכנית האב, והתחלה של התנסויות בשטח. במקביל, הוקמה גם נבחרת מנחים.
השנה השלישית הוקדשה ללמידה מהצלחות ע"י צפייה וניתוח של עשיית ה-STEM בשטח וכן להרחבת מעגל המנחים במסגרות השונות בעמק. כמו כן, בשנה השלישית הושם דגש על האקוסיסטם ושילוב התעשייה בעשייה החינוכית של ה-STEM.